Skip to content
Heart

Historia rodzinna Longchamp

HISTORIA RODZINNA OD 1948 ROKU

Rok 1948 to czas, w którym Jean Cassegrain za pośrednictwem marki Longchamp podzielił się jedyną w swym rodzaju wizją francuskiej elegancji i na nowo spisał zasady rządzące nowoczesnym luksusem. Zaczynający jako wytwórca fajek w skórzanych pokrowcach, który skierował swoje rzemiosło ku akcesoriom podróżnym, torebkom i modzie luksusowej, Longchamp działa aktualnie w przestrzeni międzynarodowej.

LONGCHAMP PHILIPPE'A CASSEGRAINA

Firma Longchamp to dla Philippe'a Cassegraina coś więcej niż tylko firma: to rodzinna przygoda. Philippe urodził się w 1937 roku i miał 11 lat, gdy w 1948 roku jego ojciec założył Longchamp. W chwili świętowania 70. rocznicy marki dzieli się swoimi wspomnieniami z pierwszych dziesięciu lat funkcjonowania przedsiębiorstwa, od samych początków działalności po obecne główne cechy charakterystyczne, które legły u podstaw istoty Longchamp. "W tamtych czasach w czwartki nie chodziliśmy do szkoły, więc robiliśmy na przykład etui na papierosy i paszporty; miałem do dyspozycji niewielką maszynkę do złoceń do umieszczania znaku Longchamp".

PARYSKI IMPULS Z ROKU 1948

1 lutego 1948 roku: Jean Cassegrain zakłada Longchamp i kładzie fundamenty pod francuskie przedsięwzięcie obejmujące skórzane wyroby. Firma znajduje się w idealnym miejscu – w samym sercu Paryża: "Znajdowała się na bulwarze Poissonnière, w drugim okręgu miejskim. Na dole budynku znajdowała się cyweta. Ach, wtedy to było coś! Była to bardzo ruchliwa okolica ze sklepami. To był prawdziwy przełom, z Place de la République do dzielnicy Madeleine. Alei Pól Elizejskich praktycznie wtedy jeszcze nie było...", wspomina Philippe Cassegrain.

EKSPANSJA I NOWOCZESNOŚĆ

Firma od samego początku nadaje ton, tworząc luksusowe fajki w skórzanym pokrowcu. Jean Cassegrain buduje reputację Longchamp, sprzedając towary klienteli międzynarodowej przechadzającej się przy Grands Boulevards i paryżanom chadzającym do stołecznych teatrów. Sukces Longchamp wyraża się w czterech słowach: kreacja, jakość, praca, obsługa.

TARGI PARYSKIE

Jean Cassegrain wybiera skóry krokodyle i jaszczurze i otacza się najlepszymi rzemieślnikami. Prezentuje tę kolekcję po raz pierwszy 1 maja 1948 r. na Targach Paryskich, jednej z najważniejszych platform dla innowacji, gdzie luksusowe marki szybko wracają po wojnie. Philippe wspomina: "Mój ojciec przyjmował na swoimstoisku klientów z całego świata, chętnych do odkrywania najświeższych nowinek i nadchodzących stylów modowych. Trzeba tu dobrze zrozumieć kontekst: to był rok, w którym społeczeństwo na szeroką skalę odkrywało pierwsze telewizory, które na dodatek działały – była to prawdziwa rewolucja!"

LOGO STWORZONE Z INSPIRACJI

Podczas codziennych przejazdów między domem a centrum Paryża Jean Cassegrain cieszy się widokiem jednej z ostatnich "fabryk" w stolicy. Przycupnąwszy na końcu toru Longchamp, zaczyna bawić się brzmieniem swojego nazwiska, które przypomina mielenie – "cass-grain": dosłownie "rozdrabniacz ziaren" – wiąże je ze światem rymarstwa, dla którego tworzy swoje kolekcje. Czerpiąc z tej inspiracji, Jean Cassegrain zleca Turenne'owi Chevallereau'owi zaprojektowanie logo, które już na zawsze pozostanie towarzyszem Firmy. Koń w galopie, symbol elegancji, jest zaczątkiem przyszłego godła Domu.

LONGCHAMP, HISTORIA RODZINNA

Opisać Longchamp to napisać historię pewnej rodziny. Rodziny Cassegrain, która odziedziczyła pasję do skóry i kreatywność po założycielu Firmy: Jean'ie Cassegrainie. Dziś Firma jest w rękach trzeciego pokolenia Cassegrainów:najstarszy syn, Jean, jest jej dyrektorem naczelnym; córka, Sophie Delafontaine, jest dyrektorem kreatywnym; a najmłodszy z trójki, Olivier, zajmuje się rozwojem marki w amerykańskich butikach.