Pomellato - inspiracja latami 80. XX wieku
Awangardowe wzory, niezwykły blask kolorowych kamieni i odwaga w projektowaniu – to wszystko wyróżnia markę włoską Pomellato, która bardzo szybko znalazła się w grupie najlepszych firm jubilerskich.
Firma Pomellato powstała w Mediolanie w 1967 r. Jej założyciel, Pino Rabolini był jednym z pierwszych, który wprowadził w świat biżuterii koncepcję prêt-à-porter. Od początku biżuteria Pomellato była tak charakterystyczna, że nie można było jej pomylić z ozdobami innych marek. Dzisiaj te charakterystyczne pierścionki i kolczyki kojarzą już nie tylko Włoszki, lecz także kobiety na całym świecie. Jednym z ciekawszych momentów w historii marki były obchody 40-lecia w 1997 r. Prezentując jubileuszową kolekcję o nazwie „Pom Pom“ firma Pomellato udowodniła, że mimo dosyć krótkiej historii jest w grupie kilku marek oferujących biżuterię haute joaillerie. Kamienie, których użyto do ozdobienia pierścionków z tej kolekcji miały nieregularne kształty i razem tworzyły niekonwencjonalne, nowoczesne wzory. Nieszablonowy design, kolorowe kamienie, gra światła i niecodzienne kształty to do dziś znak rozpoznawczy biżuterii Pomellato.
Lata 80. okresem inspiracji
Obecnie marka ma już ponad 50 lat. W kolekcjach pojawiają się inspiracje różnymi okresami, na przykład latami 80. XX wieku – erą fantazji i inspiracji. Czasem, kiedy Michael Jackson zaszokował świat muzyki płytą „Thriller”, a Madonna odniosła wielki sukces dzięki płycie „Like a Virgin”, która sprzedała się w ilości ponad 3,5 mln. egzemplarzy. W latach 80. XX wieku Giorgio Armani zaproponował kobietom tzw. „power look”, czyli spodnie podobne do męskich zestawione z białą koszulą lub obszerną marynarką z wypchanymi ramionami. Taki wygląd miał zapewnić kobietom sukces. W modzie damskiej obowiązywał tzw. „power look”, którego elementem była duża ilość biżuterii. Klimaty z lat 80. XX wieku stały się inspiracją dla projektantów z marki Pomellato. Firma zaproponowała uzupełnienie współczesnej interpretacji „power looku” o dużą, widoczną biżuterię. Powstały więc różne łańcuchy, naszyjniki i bransolety z kolekcji Brera, Sabbia, czy Tango.
Kultowe kolekcje Pomellato
Każda kolekcja marki Pomellato jest inna. Najbardziej rozpoznawalna jest Nudo – tu najważniejszą rolę odgrywają kolorowe kamienie, gra światła i niecodzienne kształty. Od swojej premiery w 2001 r. kolekcja Nudo cały czas się rozwija. Największe kamienie pojawiają się w seriach Nudo Maxi i Nudo Assoluto, trochę mniejsze w Nudo Classic, a najmniejsze w Nudo Petit. Wszystko jest tak pomyślane, aby pierścionki i zawieszki można było dowolnie z sobą zestawiać lub nosić samodzielnie.
Z kolei Sabbia to brylanty i złoto. Wygląd tej kolekcji jest inspirowany wyglądem piaszczystych włoskich plaż (blask brylantów imituje piasek błyszczący w słońcu). Wzory z serii Sabbia mają delikatniejsze kształty, są zrobione ze złota i wysadzane diamentami (białymi, brązowymi lub czarnymi), które przypominają mieniące się w słońcu ziarna piasku.
Kolekcja Capri jest propozycją dla osób, dla których lato nigdy się nie kończy. Biżuteria z tej serii powstała ze złota, ceramiki w odcieniu białym, czarnym, różowym lub turkusowym oraz kolorowych kamieni: tsavorytów, ametystów i rubinów. Pierścionki Capri z turkusami i rubinami przypominają kolorami błękit wody w Lazurowej Grocie na wyspie Capri oraz kolory natury nad Morzem Śródziemnym.
Ostatnio popularna stała się też kolekcja M'ama non m'ama (istnieje od 2009 r.), w której także dominują kolorowe kamienie. Są jednak delikatniejsze niż te z kolekcji Nudo, przede wszystkim ze względu na inny szlif (są oszlifowane jako kaboszony). Duża, widoczna biżuteria marki Pomellato może być dowolnie z sobą zestawiana i pasuje do każdej stylizacji.
Pomellato to niewątpliwie wyjątkowa marka. Biżuteria, którą kobiety noszą od ponad 50 lat na całym świecie przywodzi na myśl upalne lato pełne słońca. Kolorowe kamienie, piękne projekty oraz dbałość o każdy detal to główne cechy marki, obok której nie można przejść obojętnie.